Høy feber, hva er normalt?

God ettermiddag fra senga.
I natt hadde jeg det veldig vondt, jeg våkner opp å har feber på 39.8. Har i ettertid nå fått høre at det var veldig høyt, og at jeg burde drat til legevakta. Jeg fikset hvertfall opp selv igår og svelget to paraceter, deretter pakket jeg meg inn med alt jeg fant og enda så frøys jeg. Utenom feberen, tette bihuler og hodepine, så får jeg sånne “kramper” i musklene mine som er veldig vondt. Kroppen ønsker virkelig ikke å spille på lag, men det plager meg mest å vite at jeg egentlig skulle vært på skolen idag. Merker jeg er litt skuffa over at jeg ikke hadde ork til det.. Krysser fingrende for at jeg føler meg bedre utover dagen, slik at morgendagen blir mer produktiv. 
♥ Ønsker deg en fin dag videre. Legg gjerne igjen noen tips til hva jeg kan finne på og filmer jeg kan se på. Det hadde vært supert! 



-xx Cristine 

7 kommentarer
    1. Hadde samme “problemet” for 2 uker siden. Startet med høy feber også kom hoste, tett neste hodepine og kvalme 🙁 For meg ble det en tur til legevakta da de ikke var bedre etter 3 dager.. Hadde bronkitt og bihulebetennelse!
      Viktig å ikke presse kroppen for hardt med høy feber, hadde tatt meg en tur til legen hvis det ikke blir bedre 🙂
      God bedring <3

    2. Feber betyr at kroppens immunforsvar “tar fyr” fordi den bekjemper en infeksjon i kroppen. Hvis det er virus er det ikke mye leger kan gjøre, annet enn å gi smertestillende/hostesaft med morfin osv. men er det bakteriell infeksjon kan det være nødvendig med antibiotika. En burde alltid sjekke hos legen hvis man får feber, hvertfall ringe inn og høre, ofte er de behjelpelige via tlf også. Feber er kroppens måte å si ifra, og det er ditt ansvar å passe på den. Spesielt hvis feberen er vedvarende og høy (og 39 i feber er høyt nok). Jeg har selv en temperatur på 36 til vanlig så 39 ville vært veldig høyt for min del. Paracet lurer deg ved å fjerne symptomene, som feber og smerte, men fjerner ikke roten til problemet. Så du burde egentlig gå uten paracet og se hvor lenge feberen vedvarer og spesielt før legebesøket. En må passe på sin egen helse, men også andres, så man burde sjekke hos legen for å unngå at man går rundt syk og sprer det videre. God bedring!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg