DU er god nok, det er ikke jeg?

Dette er noe jeg ofte prøver å skulle fortelle de flotte menneskene jeg har rundt meg, men også til deg som leser bloggen min eller som har meg på andre sosiale medier. Men trur du på meg og tar du innover det jeg forteller deg?? 

Hvordan skal jeg som person få deg til å tru på meg, når jeg selv forklarer hvor mye jeg ønsker å endre megselv. Fristelsen for å skulle legge meg under kniven og skulle fikse på puppene mine, tja en større rumpe, osvosv. Jeg ønsker det.. Hadde jeg fått 40 000,- kroner i hånda mi nå, så hadde jeg bestilt time til silikon med engang. Jeg beklager, det ønsker jeg. Jeg trente for å skulle bli tynn, fin og bra nok. Jeg hadde en utrolig disiplin og kunne holde meg unna det meste for å ikke skulle spise så mye kalorier i løpet av dagen. Jeg hatet hvordan magen min gikk utover og alle rullene som kom når jeg satt. Egentlig så hatet jeg megselv, jeg hatet kroppen min og jeg hatet tanktene som surret i hode mitt. 

Hvordan ble jeg sånn,er det dette jeg egentlig mener, eller er det fordi år med mobbing av kroppen min og alt jeg ser på sosiale medier ødelegger meg og verdiene mine. Jeg veit ikke, men jeg tror en kobinasjon av dette og alt hysteriet rundt kropp, Kropp og KROPP setter et stort og unødvendig press på meg og deg. Jeg blir lei meg når jeg hører om barn, jenter, gutter og eldre som sliter psykisk fordi dem ikke føler seg god nok. Som sliter med spiseforstyrrelser, tvangstanker, selvskading, depresjoner, sosialangst, men jeg blir også lei meg for jeg sliter med noe av dette selv. Alt dette fordi jeg ikke ser ut som jeg burde eller som mediene mener jeg burde, det er tungt. 

Jævla dobbeltmoral Cristine.. Jeg mener fra bunnen av mitt hjertet at du er et fantastisk produkt laget av dine foreldre, du er unik og du burde være stolt over deg selv. Du er faen meg så god nok! Så er det meg. Ja jeg er god nok, men jeg ønsker fortsatt å skulle endre på meg. Unnskyld. Jeg skjønner at du syntes det er vanskelig å skulle ta innover deg et du er god nok. Du skal vite at jeg aldri ønsker å forandre på deg, du er som du er og det liker jeg. Hvis du av grunner vil endre noe på deg selv, så skal ikke jeg være noe nazi politi her, det er faktisk helt opp til deg. Jeg syntes du er god nok uansett!!
 

“DU ER GOD NOK”

– xx Cristine

14 kommentarer
    1. Å jobbe for å bli tynn er bare en god strategi for å bli lykkelig om sosial anerkjennelse er det samme som lykke. Det er en illusjon, og er det som skaper kroppspresset. Du velger selv hva du tror på og gjør. For noen år siden ville jeg sagt at det ikke er mulig å få venner om man ikke godtar normene (selv de “dårlige” som overdrevent fokus på kropp og alkohol), men det viste seg at også dette var en feilslutning. Man blir ikke gjenkjent av de menneskene som allerede har avvist normene om man fortsetter å handle ut i fra det gamle paradigmet.

    2. Jeg synes du er god nok sånn som du er og alle andre er like gode nok! Hva så om du har dobbelthake, stor nese , små pupper og liten rumpe og alt det som er med på å mislike seg selv for. Er det virkelig verdt det å la seg presse av teite nett bilder av “perfekte “mennesker , med stor rumpe, stramme mager, pupper og store lepper ? Greit ja de er pene, men det er også de alle som ser helt like ut … det er du som er pen, ingen andre er som deg det er nettop det som gjør deg så fantastisk. Alle skulle ønske de var like pen som hun jenta de så på byen eller hun med fantastisk stil. Alle føler det sånn og det er helt normalt. Men det handler om å finne seg selv og anerkjenne AKK den du er og hvor fantastisk du er. Du trener er sterk og ser faen så bra ut … du må bare ikke la deg bry av hvordan det “skal” være og hvordan du skal være. Du er gitt den kroppen, nesa, lepper, pupper og alt du har og du skal være fornøyd akk sånn som du er!! Du er fin, du er snill , du er omsorgsfull, du sprer glede, du er utrolig pen og skal være stolt av den du er og glemme tanker om alt som kunne hvert bedre med nye pupper! Se på deg selv som den fantastiske fine jenten du er og ikke tenk på å endre noe som allerede er perfekt.

    3. Anonym: ååå, skulle ønske jeg viste hvem du var. Du fortjener en klem <3 tusen takk for så masse hyggelige ord, det setter jeg så uendelig pris på!! Du har veldig rett i hva du sier, men er vanskelig å skjønne det..:/

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg