Hvordan DU kan elske jobben

Hei alle sammen.

Fy søren jeg er heldig! Jeg har to jobber som er helt ulike, men begge gir meg muligheten til å jobbe med mennesker og hjelpe andre. Jobbene mine byr på utfordringer, oppturer, nedturer, og jeg er virkelig ikke lei enda. Jeg hører stadig om mennekser som ikke liker seg på jobb og det syntes jeg er utrolig trist å høre. Jeg mener man skal trives på arbeidsplassen for å skulle klare å yte sitt beste for de du jobber med og for, uten dette er det ikke lett å elske jobblivet.  Livet er ikke slik at alle dager er like bra, så man må ha noen kjipe dager også. Finn det som gjør deg lykkelig og prøv å bygge deg opp. Stort sett så er man ikke så heldig at drømmejobbene bare faller ned i fanget på deg, men start på bunnen å jobb deg oppover. Kanskje en dag så er alle oppoverbakkene vært tårene og du sitter med jobben du alltid har ønsket. 
Jeg jobber ganske mye, men jeg elsker det, No job, no money! 
Heldig som jeg er så har jeg to helt fantastiske jobber, som jeg stortrives i. Jeg jobber masse på et avlastningsbolig for barn. Dette syntes jeg personlig er en veldig koselig jobb og jeg kan omgås med barn hele tidene. Alt er selvfølgelig opp og ned, men stort sett så oser det av barnelatter, smil, klemmer, leiker, gleder og gode gode minner. Her har jeg jobbet litt siden jeg var 16, men mer fast siden jeg var 18år gammel og kunne kjøre bil selv, så det starter å nerme seg utrolige 6år. Det er sykt, tiden flyr forbi. Er også helt perfekt å kunne bestemme hva jeg velger å gjøre med barna; jeg drar de ofte ut på lage turer, men også badestranda, skøyter, aking, leikeplassen, osv. Er bare fantasien som setter grenser.

Jeg er også så heldig at jeg jobber i klesbutikken jeg alltid har hatt en drøm om å jobbe i. Bikbok på Kongsberg. Jeg følte jeg svevde på en rosa sky, når jeg fikk beskjed av den flotteste sjefen at jeg fikk muligheten til å jobbe sammen med henne og de andre flotte jentene. En jobbhverdag fylt med masse klær, mennesker og fine kollegaer, jeg stortrives. Der har jeg jobbet i snart 1,5 år og jeg håper jeg jobber der i mange mange flere år. Gleden er iallefall stor når det kommer nye klær og du skal pakke opp. Tviler på at jeg har blitt noe rikere av å jobbe i klesbutikk, eheh 🙂


Jeg elsker hvertfall at dagene mine er fylt opp med masse å gjøre. Jeg flyr fra jobb, jobb, trening, venner og nå snart skole.Jeg merker såklart at jeg elsker å ikke gjøre noen ting også, når jeg endelig har litt fri. Når jeg har fri orker jeg ikke alltid å trene eller å være sosial, men å kunne slappe av aleine på rommet. Igår hadde jeg nattvakt på jobben, fikk litt søvn idag tidlig før jeg dro avgårde på jobb igjen. Hadde en fin våken nattvakt igår, fikk gjort litt husarbeid, skoleting, dusja og koste meg med grønnsaksdipp når sulten slo inn. 

Hvordan trives du i jobben din?
-xx Cristine 

 

4 kommentarer
    1. Har ingen jobb for øyeblikket, er hjemmeværende militærfrue i utlandet :p Sååå dagene kan gå litt treigt av og til, men eg får nyte det mens eg kan! 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg