VEIEN VIDERE.

Jeg blir satt ut. Det finner så mange flotte mennesker her ute i denne skummle verden. Gang på gang blir jeg positivt overrasket over hvor fantastiske vi er. Jeg postet innlegget “Hva nå? JEG ADVARER MOT IB.” for en uke siden. Responsen som har tikket inn på facebook og messenger de siste dagene er helt utrolige og antall lesere har økt drastisk. Det får meg til å tenkte på at vi har et problem. Det er så mange som sliter i skolesystemet. Tristheten og sinnet slår inn, jeg veit så godt hvordan andre i min situasjon har det. Det er så utrolig frustrerende. 
Men *pust*. Over til det positive. Jeg er evig takknemelig for alle som har send meg meldinger på diverse måter. Det er håp for oss alle, og jeg ble så glad når jeg satt der og gjorde mitt beste på å svare dere alle. Dere mennesker er noen fantastiske skapninger! TUSEN TAKK, for alle de flotte ordene jeg fikk og støtten!!

Nå står jeg her uten Genrell Studiekompetanse, hva nå? 
Jeg bestemte meg for å følge planen min, men med noen endringer. Jeg drar til Bali. Der jeg skal studere Personlig trener studie sammen med min Betsevenn Sara. Det som er minus ved å ikke ha Generell Studiekompetanse før jeg drar, er at jeg får ikke støtte av lånekassa (verken lån eller stipend). Alt må da betales av egen lomme og jeg har allerede betalt langt over 70 000kr. Itillegg så trenger jeg bøker, vaksiner og jeg “må” ha et nytt kamera ++ masse lommepenger!! Turen uten Generell Studiekompetanse koster meg over 100 000kr. De pengene er endel nå som jeg er ung, men jeg har hele livet til å tjene opp nye, sant? Et annet stort minus, er at jeg ikke får de ekstra 30 studiepoengene, siden jeg ikke har Generell Studiekompetanse, og det syntes jeg er veldig kjipt.

Det er KUN 24 dager til jeg og Sara setter oss på flyet nedover til Bali som skal bli vårt nye hjem for 3månder. Nå skal jeg endelig gjøre noe som jeg har lyst til – akkurat nå. Jeg har utrolig sommerfugler i magen, og jeg tror dette kan være det avbrekket jeg trenger. Da får jeg også litt tid til å tenke på hva jeg vil gjøre videre, og å kunne sette ting i perspektiv!!


-Cristine Svendsen

7 kommentarer
    1. Jeg heier på deg, Cristine 🎉😘❤️ Husk at flinke jenter klarer det de vil✨👏🏼💞 <3 <3 <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg