OPPSKRIFT – FISKEGRATENG


Nå er det straks tid for trening igjen, jeg gru gleder meg. Gruppetrening var kjempegøy forgje gang, men slitsomt. Jeg kan egentlig ikke skjønne at jeg frivillig vil være med, men følelsen når jeg er ferdig er jo helt konge! Nå har jeg stappet meg full med frukt, litt nøtter og en halv brownie nutrilett (KJEMPEGOD). Over til gårsdagen, for det første ble fiskegratengen en favoritt her i huset og det var virkelig IKKE vanskelig!  Seinere på kvelden dro jeg til funkelia og gikk opp skibakken, det var en pain in the ass, rett pg slett, men virkelig godt for helsa. Jeg syntes alle skal trene litt idag, da føles helgen så mye mye bedre og ikke minst fortjent! 🙂


Fiskegrateng 

Du trenger:
– Fisk (ta den fisketypen du vil, jeg brukte sei) 
– 2 Egg 
– Makaroni ( Vi hadde bare spagetti )
– Gulrot og grønn paprika ( bruk det du foretrekker eller ingen ting )
– Ost 
– Mel 
– Smør 
– Melk 

Du gjør: 
– Steik fisken, og “riv” den fra hverandre i småbiter 
– Varm makaroni, i dette tilfellet ble det spagetti 
– Hvit saus: Smelt 3ss smør, og tilsett mel til den er sikkelig tykk, så tilpasser du med melk. Dette skal da bli en passe tykk hvit saus. 
– Når sausen er litt avkjølt, tilsetter 2egg. I sausen tilsatte jeg også revet gulrot og grønn paprika. 
– Så blander du alt sammen. Sausen, spagethien og sausen. 
– Vips heller den i en form og tar ost på toppen! 
– Puttes i ovnen i 25-30 min på 200grader 
– KOS DEG 

-Cristine

10 kommentarer

Siste innlegg