Vil ikke ha svømming med klassen…

I morra i første time skal vi ha svømming. Jeg gruer meg!  

I dag gikk turen til rådgiver for å snakke om hvordan jeg kunne prøve å slippe svømme timen. Etter mye snakk bestemte hun seg for å ringe gym læreren. Jeg får slippe svømmetimen i morra, hun anbefaler meg også å gå bort til helsesøster for å snakke om hva vi kan ordne de andre svømmetimene. Etter snakk med helsesøster finner vi ut at det kanskje er dumt av meg og ikke stille opp i svømmetimen, for da blir det jo sikkert bare værre neste gang ?

Så jeg har da bestemt meg for å skulle stille opp i svømme timen.

Hvorfor jeg ikke vil, jeg tenker jeg er stor, og at alle er tynnere enn meg. Hvorfor tenker jeg dette?  Kankje fordi helt siden eller så lenge jeg kan huske har jeg blitt mobbet for at jeg er feit, så dette sitter vel mye igjen. Jeg er redd for at hvis jeg stiller opp i svømmetimen kommer jeg til å bli mobbet igjen.. men HELLO jeg tror virkelig de i klassen min er mere voksen enn det. Det går nok helt fint.

Et annent problem er vel at jeg ikke trives så bra i klassen som jeg hadde ønsket, og da blir jeg jo litt usikker på meg selv. Men som ei venneine av meg sa ” du får bare bite i det sure eple og ikke tenkte på alle de andre”   Og som helsesøster sa, hva er det værste som kan skje ?  :))

 

-Cristine

31 kommentarer
    1. Skjønner at det er vanskelig. Trist at mange gruer seg til svømmetimer, for det burde jo egentlig være morsomt og positivt! Første gangen er nok den verste, så det gjelder å komme seg gjennom den første timen og så blir det kanskje lettere neste gang. Mobbing er noe man kanskje aldri blir helt ferdig med, men håper du får det bedre snart. I mine øyne er du i hvert fall ikke i nærheten av å være tjukk!

    2. Huff akkurat de tankene kan jeg skjønne vanskelige, men jeg syns det er så bra å lese at du bestemte deg for å gjøre det allikevel! Det går nok kjempebra:)
      Lykke til:}

    3. Synes du er kjempe flink som bestemte deg for å svømme med våre! All respekt til deg! Og: du er ikke tykk i det hele tatt, det er dumt at folk sier sånne ting som ikke er sant! <3

    4. Vet du hva jeg tenker?! Jeg tenker at de som ser på deg og mener du er stor bør ta seg en tur på specsavers å bestille en time, for du er kjempeflott og langt ifra feit. Desverre er det slik at uansett hva folk sier i positiv retning så er det følelsen man har inni seg som veier tyngst og det er så mye lettere å tro på drittslenging enn komplimenter. Syns du ser bra ut jeg og det er bra du bestemte deg for å dra for eksponering er det eneste som funker om det er noe man hater å gjøre…

    5. jeg synes absolutt ikke du er for feit! du har fin kropp og et helt nydelig ansikt. synes det er modig av deg å bli med på svømminga :))

    6. Synes du er kjempe flink som bestemte deg for å svømme med våre! All respekt til deg! Og: du er ikke tykk i det hele tatt, det er dumt at folk sier sånne ting som ikke er sant! 🙂

    7. Det er så trist å lese sånne opplevelser som du har hatt. Jeg synes du skal ta på deg den fineste bikinien/badedrakten du har og stille opp imorra med en smil rundt munnen. Det er vanskelig, men med motivasjon (tenk positivt) så greier du dette! Det er utrolig viktig å møte frykten for å få den vekk, men jeg skjønner deg også. Hadde det sånn selv når vi skulle ha svømming, men når slike kommentarer kommer så bare smil å si; synd at du prøver så hardt å rakke meg ned, men jeg føler meg perfekt! Og det er jeg. Jeg skal love deg at etterhvert så blir det bedre. Hvis du viser din svakhet for dem så utnytter de deg. Lykke til imorra..dette greier du!

    8. Stakkars deg!! Du har jo fine bilder av deg, og jeg hater mobbere, hater dem, blir mobbet selv, og vet at det er jævlig, synst synd i deg, at også du, må ha en sånn klasse, men du er modig og tør å prøve å svømme, jeg hadde ikke tørt, tør ikke en gang å snakke med helsesøsteren sånn at ja xD
      Er vansklig dette, men du greier det, ikke bry deg om mobberene, vær deg selv <3
      Fin blogg <33

    9. Jeg har det akkuratt likt.. heelt for grusomt. Du var heldig som vågte å gi beskjed, jeg skulket hvergang nesten, noe som ikke var positivt i det hele tatt.

    10. Skjønner godt hvordan du har det, på ungdomsskolen da vi hadde svømming skulka jeg fordi jeg tenkte at jeg var for feit og for stygg til å vise meg i bikini 😛
      Men nå senere tenker jeg bare ”hvorfor brydde jeg meg?”
      Lykke til!
      Kjempe bra blogg forresten 🙂

    11. jeg vil ikke heller ha svømming, fordi jeg blir også mobbet for at jeg er for feit. og alle di andre er mye tynnere enn meg ;o derfor har jeg heller aldri gym sånn at jeg slipper og dusje sammen med di andre..

    12. Synes det er veldig trist at du ser deg selv på den måten, synes ikke du ser tjukk/stor/feit ut eller noe i den duren i det hele tatt jeg, synes du ser flott ut og jeg synes det er veldig bra at du bestemte deg for å være med. Men skjønner godt hva du mener. Jeg har ikke blitt mobbet, men jeg har akkurat de samme tankene. Og tanker er ikke noe man kan styre. Jeg skulket svømming helt fra 2.klasse på barneskolen, nå er jeg ferdig med vgs, ble aldri med på en eneste svømming.
      Ønsker deg masse lykke til i morgen! Det går nok bra, skal du se 🙂

    13. Skjønner deg veldig godt! Da jeg gikk i 8. hatet jeg svømming. Gikk og “gjemte” kroppen min med hendene og var veldig rask ned og opp av basenget…

    14. wow, jeg føler akkurat det samme. Jeg føler meg for feit. Jeg tørr ikke å vise meg i bikini. Men alle sier jeg er tynn, men liksom.. De forstår ikke at jeg ikke føler det selv. Men en venn av meg sa også at jeg burde bare leve med det. Jeg kommer over det en dag ,og jeg bare burde bite tennene mine i det sure eple, og hoppe i det. Og det hjalp. Men jeg føler meg fortsatt feit, og feitere enn alle andre.

    15. Huff!
      Jeg gruer meg til min svømmetime for jeg ikke kan alt det de andre kan og jeg har ikke en god følelse av kroppen min så jeg må nok velge badedrakt til neste gang..:)
      Kommentere tilbake?

    16. Leser de i klassen din denne bloggen?Hva tror du de syns om at du skriver at du ikke trives?Jeg trivdes heller ikke i min klasse på ungdomsskolen,men da vi hadde reunion for et år siden var det de som var “kul” som var tragiske 🙂

    17. Uff, liker ikke å høre dette jeg… men ville bare si at jeg støtter deg, Cristine <3 og jeg syns du er sterk som velger å ha svømming selv om du er redd! og du er bra akkuratt som du er 🙂 glad i deg <3

    18. Det du nå har gjort er så bra, og du går foran som et godt eksempel! Vi, jenter må prøve å lære oss til å være stolte av kroppen vår som den er! Helsesøster

    19. Åååh, så bra gjort av deg å skrive om dette! Du er ikke den eneste som har det sånn, er nok mange som er ganske usikre på seg selv når det gjelder svømming og gym. Vil bare si at jeg leste det innlegget over med at du hadde hatt svømming i dag og synes du var supertøff! Det var virkelig inspirerende og spesielt når jeg kjente meg igjen i mye av det du hadde skrevet.. Du var kjempesterk som klarte å overvinne ” frykten” 😀

    20. Cristine, du er helt perfekt, du er absolutt ikke feit og har du sett ansiktet ditt?? Jeg misunner deg! Du er en av de peneste jeg kjenner, og det mener jeg helt ærlig! Er så glad i deg og jeg syns det var tøft at du bestemte deg for å gjøre det <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg