Slipp følelsene dine FRI


Hvorfor skal vi alltid legge på et skjold. Et skjold for å sperre følelsene våre inne forran andre mennesker. Skal vi virkelig leve i en verden der alt bare er bra? Igår gikk det opp noe for meg. Okey så var vel en kveld med alkohol en mulighet til å slippe opp litt. Plutselig så var det noe vi alle tenkte på. Noe vi alle var triste for, noe vi kunne ønske ikke var en realitet. 

Går det ikke lenger ann a skulle si si «jeg har det ikke så bra nå» ?
…Jo, det kan du. Du er ikke en crybaby som søker oppmerksomhet, du er et m e n n e s k e . Et menneske som lever i en verden der virkelighet og fantasi blir vanskeligere å skille. En virkelighet der du skal være på ditt beste på alle fronter og klare deg på alle arenaer i livet. Kjære deg som klarer det, stå på!!. Jeg klarer det ikke, men det er greit for meg. Jeg kan holde meg gående hele dagen, men når solen går ned og mørket med stjernene kommer frem. Da kommer også tomheten, tårene og følelsen av å ikke kunne være en del av dagens virkelighet.
Jeg oppfordrer deg til å snakke. Snakk om følelser. Følelser er vanskelig og noen ganger så veit man ikke om det er hjertet eller hjernen som tar valgene. Kanskje tar man et feil valg, men jaja, da får man ta konsekvensene når det kommer.

Jeg har gjort mye, jeg har opplevd mye og jeg har levd mye. Jeg skal forhåpentligvis leve mye lengre og da må man snakke. Jeg veit ikke hvordan alt hadde gått hvis jeg valgte å være stille. Jeg skriver masse, skriver overalt. Jeg deler meg over sosiale medier, deler livet mitt med dere alle. Dere får se hverdagen min som er fylt med nytt hus, pannekaker til frokost, juletre i stua, et smil om munnen, masse venner, en spennende jobb. Dere får se at jeg gråter, at huset er rotete, dere får se at jeg failer, at jeg er frustrert, at jeg har dobbelthake. Jeg prøver å dele virkeligheten min, fordi dere fortjener det… Another truth: Det tok meg to måneder før jeg orket å sove i senga mi igjen etter bestemor døde. Jeg ville ikke sove, men jeg sovnet etterhvert på sofaen når kroppen var sliten. Dette var jeg flau over å si til noen, hvorfor? Jeg var flau over å si at jeg sliter med virkeligheten av at mennesket jeg elsker, er borte. For det er virkeligheten..

Poenget mitt er ihvertfall at jeg oppfordrer deg til å være åpen om følelser du kjenner på, snakk om alt. At du har det bra, er viktig å snakke om. At du ikke har det bra, er viktig å snakke om. Og det er koselig om du dropper noen tanker inn kommentarfeltet her, for jeg har et spørsmål til deg.

Hvordan har du det?  Klem fra meg xx.

Instagram-Cristines_95 // Snapchat- Cristines 

 

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg