♥ Savnet kommer…

Nå gjør det vondere for hver dag som går. For hver dag som går så er det en dag for mye uten fine bestemor tilstede. Jeg venter på meldingene fra Bestemor. Meldingene som sier at jeg må passe på megselv, kjøre forsiktig, at hun elsker meg, at jeg må kose meg med vennene mine. Alle de fine ordene om at hun er stolt over meg, verdens beste jente, alle hjertene og emojiene som hun brukte på meldingene. Alle telefonsamtalene, klemmene og de siste ukene som jeg var på sykebesøk hos bestemor hver dag. 

Her om dagen var jeg en tur hos bestefar, det er første gang jeg har vært i huset siden bestemor sovnet stille inn. Det var så rart, det var en tomhet der. Tomheten om at bestemor ikke lenger satt i den grønne stolen, i hjørnet i stua. Tomheten om at bestemor ikke hadde rydda på kjøkkenet, eller hadde luftet ut så det var frisk luft i hele huset. En merkelig følelse av at bestemor ikke lenger skal gjøre de tingene. Jeg savner det så mye allerede. 

Det siste året var merkelig og etterhvert så gjorde bestemor mindre av det hun pleide. At vi ifjord holdt i tankene på at dette kunne være den siste julen sammen og det ble det. Julen 2016 var den siste julen vi kom til å ha sammen. At bursdagen til bestemor ifjord var den siste vi skulle ha sammen. 17mai iår var den siste feiringen som bestemor skulle stå sammen med bestefar, på det faste steden og se på barnetoget. Det siste av alt vi delte sammen og det gjør vondt. 

Tårene mine kommer oftere nå, enn for en uke siden. Jeg er fortsatt litt i sjokk. Jeg skjønner ikke hvordan et menneske bare kan bli borte for alltid. At et menneske som jeg har delt så mye med er borte for alltid. Jeg skjønner ikke. Jeg vil ikke skjønne, jeg vil bare ha bestemor tilbake. Jeg vil tilbake i armene til Bestemor 


– Kisses CristineS

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg