Vippene mine er større enn fremtiden?

Tenke tenke, søndagens tanker…
 Utdanning og jobb, jeg blir skremt av tanken. Jeg har prøvd i over 3år nå (egentlig helt siden jeg starta på skole som 6åring) å skulle finne veien jeg vil gå her i livet. Sannheten er; Jeg har ingen anelse og det gjør meg litt engstlig. Det har vært alt fra flyvertinne, frisør, arkitekt, modell, designer, advokat, osvosv. Men nå har jeg ingen ide og ingen plan. Helt ærlig så liker jeg livet mitt som det er nå; to jobber som  jeg stortrives i, tilbake i treningsrutinene mine også går jeg litt på skole. Alt er egentlig tipp topp, men jeg kunne ønske jeg hadde mer tid til alle de flotte vennene mine. 

Vi kan stort sett bli hva vi vil her i livet, hvor sykt er ikke det. Tenk på alle tusenvis av jobbene som finnes, også klarer jeg ikke tenkte på EN utdanning eller vei som jeg ønsker å gå. En ting veit jeg, jeg vil ha minner. Jeg ønsker en jobb som kan gi meg variasjon, opplevelser og mestringfølelse. Jeg vil se verden, møte mange mennesker og se nye kulturer. Jeg vil lære og jeg vil lære andre. Jeg ønsker å være den som kan skape en endring, for jeg har tro på at hvis man vil så kan man. Jeg vil se at verden kan være et fantastisk sted, men jeg veit at det også kan være noe av det værste. Jeg vil føle lykke og kjærlighet. Jeg ønsker å være til nytte og jeg ønsker at du skal trenge meg. Jeg ønsker at noen skal huske Cristine Svendsen slik som jeg husker, Nelson Mandela, Marilyn Monroe, Mahatma Ghandi, Angelina Jolie, Michael Jackson, Bill Gates, Neil Armstrong, Elvis Presley (for å nevne noen). Disse menneskene sammen med mange andre, er mennesker som blir og vil bli husket i lang lang tid fremover. 

Mitt ønske og mål er dette, så hvor skal jeg starte?. Jeg får åpne øynene etter jakten på eventyr og se hvor livet bringer meg videre. Hvem veit, kanskje det er jeg som er i historiebøkene om noen ti-år. 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg