For et år siden var jeg klar til å dra fra alt og nesten alle !


Det føles ganske rart å tenkt tilbake til denne datoen for et år tilbake. Jeg var klar for å skulle forlate alt dritt som jeg hadde vært igjennom på skolen, klar for å se  fremover. Jeg var klar for å bruke mange ti-tusener av sparepengene min for å skulle gå på skole og leve i et annet land i litt over tre månder. Jeg husker fortsatt tiden på gardemoen, jeg og min bestevennine Sara var der med mødrene våres og søsteren min. Vi spiste frokost og diskuterte ungdommene vi så rundt oss “kanskje han skal til bali” “de skal helt sikkert til bali” “De to ser ut som noen på aldren vår, de skal nok til bali”. Vi var så spent og vi gledet oss til å se hva disse måndene i et annet land skulle gi oss. Vi sier hade til to gråtende foreldre, og går inn i sikkerhetskontrollen. Ingen vei tilbake nå, herregud så spente vi var. Vi møter to hyggelige gutter, som vi tilbringer litt av tiden på flyplassen med. Making friends allerede, scooore! Vi skal forresten i bursdag til han ene neste helg og veldig mange som vi ble kjent med på bali ifjord kommer. Gleder meg masse. 
DCIM101GOPRO
Det å skulle dra fra Norge til Bali, er en evig lang reise. Jeg kan ikke huske hvor lenge vi satt på flyet, men vi hadde også en mellomlanding i Doha på ca 6 timer. Personlig så er jeg et sovemenneske som sover hvor og når som helst, syntes litt mer synd på Sara. Vi annkommer BALI. Det var så varmt, sjokk! Vi blir tatt imot av noen voksne fra skolen og setter oss på bussen på vei til campus. Matservering og den første gruppa venter på oss. Jeg hadde så lyst til å dusje, men neida, her måtte vi hilse på alle folka først. God førsteinntrykk, nei. 

De første dagene var det som å leve i en liten boble, vi var milevis unna alt det kjente. Vi klarte å intregere oss ganske ok etterhvert. Jeg har minner for livet. PT studie på Bali er ikke barebare, det var masse lesing og trening. Jeg og Sara har opplevd så mye, og vi var ganske ok utenfor når det kom til å være med på festinga på campus. Kan lage et innlegg endag om alle stedene vi besøkte og alt vi fikk være med på. Det var virkelig mange månder fylt med minner, opplevelser, glede og latter. Selvom jeg og Sara tilbringte mye tid sammen bare vi to, så ble vi veldig godt kjent med nabojentene Hedda og Aurora. Vi fire ble “tha gang”, og var nesten alltid sammen. Gleder meg masse til å se disse jentene igjen neste helg. 
DCIM101GOPRO
DCIM101GOPRO
DCIM101GOPRO
DCIM101GOPRO
DCIM101GOPRO



Jeg kan vel egentlig bare konkludere med at dette er noen av de beste måndene i livet så langt. Skulle ønske tiden ikke gikk så ekstremt fort, og at vi kanskje noen ganger kunne spolt tiden tilbake. En dag i fremtiden skal jeg tilbake til Bali, det er enda masse jeg ikke fikk sett og mye jeg vil utforske. Denne dagen har brakt frem masse minner, og det er heldigvis masse gode minner. Takk for et supert opphold på Bali med mange fantastiske mennesker. 

-xx Cristine 
 

 

3 kommentarer
    1. Dette må virkelig ha vært ein opplevelse for livet:) Og 3 mnd, det går fort ja! Har vært i USA i 7 mnd no, og kan ikkje heilt forstå kor dei mnd har blitt av :p

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg