Dagene gikk, men jeg levde ikke lengre i dagene.

Jeg orket ikke mer.
Jeg levde i en verden der sosiale medier var med på å skulle styre hvordan jeg hadde det som person. Jeg var sliten av å hele tiden føle på det at jeg måtte være aktiv på de sosiale mediene, fordi jeg trudde du forventet det. Jeg måtte alltid ha noen bilder klare for instagram, jeg måtte alltid se bra nok ut til å skulle svare på snapchat, eller når jeg skulle legge ut noe på mystory eller instagram story. Jeg var sliten av å være tilgjengelig 24/7, og at du alltid viste hva jeg gjorde hele tiden eller hvor jeg var. 

Jeg logget ut av alt, jeg var psykisk sliten både av det ene og det andre. Jeg hadde mer en nok å tenke på, så jeg orket ikke lengre å late som at jeg var fornøyd og glad. Jeg ønsket heller ikke å fortelle noen hvor vondt jeg hadde det inni meg, for livet ble nesten satt på pause. Dagene gikk slik de alltid gjør, men jeg levde ikke lengre i dagene. Jeg bare var her. 

Jeg var stolt av megselv. Jeg følte en lettelse, en lettelse jeg ikke hadde følt på en stund. Jeg måtte finne tilbake til hvorfor jeg gjør hva jeg gjør og hvem jeg ville være. Jeg skulle starte på nytt. En uke var gått, det var en lørdag og jeg skulle på et event med ei venninne. Lysten for å skulle legge ut bilder denne dagen, var stor og jeg logget meg inn kontoene mine. Det var meldinger og varsler i hytt og pine. 

“HELLO”
“Har du dæva?”
“går det bra med deg?”

Dette var noen av kommentarene jeg hadde fått på diverse kontoer. Bare fordi jeg ikke postet bilder av;  at jeg var med ei veninne, at jeg skulle på jobb, at jeg spiste mat, at jeg var på trening. Så hadde det skjedd meg noe? Nei, det orker jeg ikke. Det gikk langt over en månede til sammen og jeg sjekket kanskje kontoene mine en gang i uka. Jeg fikk det på avstand og jeg var fornøyd. Nå er jeg logget inn igjen, MEN jeg har skudd av alle varsler. Det tikker ikke lengre inn snapchat, instagram og facebook varsler på mobilen, jeg må gå inn så selve appen for å sjekke. Når det ikke er noen varsler for meg å se, da stresser jeg heller ikke med å skulle sjekke, før jeg har tid. Det er deilig og jeg legger ut noe hvis jeg føler for det, ikke fordi jeg “må”. Stresset med å skulle se bra ut er også nedprioritert, jeg liker veldig godt å gå uten sminke og det ønsker jeg å dele med dere. Jeg er ikke henne som er “on point” hele tiden, så hvorfor skal ikke dere få se den “ekte” siden av meg også. Jeg føler nå at det er jeg som styrer over mine sosiale medier og ikke de sosiale mediene som styrer over meg.
 

Du kan se mere av meg på snapchat (cristines), Instagram (cristines_95) og/eller lik facebok siden min HER! 
-xx Cristine 

6 kommentarer

Siste innlegg